DE SIMS KIEST HET LUCHTRUIM MET JAZZY CHO VOOR DE ONTHULLING VAN DE SIMS 4 INCHEON STYLE KIT
FASHIONISTA’S, PAK JE PASPOORTEN. VOLGENDE BESTEMMING: SEOUL, ZUID-KOREA
Als je een bezoekje brengt aan Seoul, is je eerste ervaring met de Zuid-Koreaanse metropool waarschijnlijk via het Incheon International Airport. Incheon wordt beschouwd als een van de drukste, schoonste en technologisch geavanceerde luchthavens ter wereld en laat je kennismaken met de rijke en kleurrijke cultuur van het land. Er is een museum, miniatuurtuinen, kunstshows en live optredens, naast talloze winkels, verschillende restaurants, een bioscoop, een ijsbaan, putting greens en nog veel meer.
Incheon is ook een topbestemming om de indrukwekkende stijl van Zuid-Korea te ervaren. Voordat reizigers instappen, kun je ze eerst over de catwalk zien paraderen.
De afgelopen jaren is Seoul uitgegroeid tot een van de grootste modehoofdsteden ter wereld. Twee keer per jaar evenaren hun ‘fashion weeks’ die van Parijs, Londen, Milaan en New York. Seoul beschikt niet over 100-jaar oude modehuizen zoals andere steden, maar weet wel op een unieke manier traditionele en moderne stijlen samen te smelten.
Het traditionele komt voort uit hanbok: de eeuwenoude kledingwijze van Korea die bestaat uit lange en vloeiende vormen, scherpe hoeken en felle tinten. Het moderne is een gevolg van het feit dat Zuid-Korea een van de meest digitaal verbonden landen op aarde is, van het snelle internet tot de productie van elektronica. De twee komen samen op het gebied van mode, waarin de vorm en kleurigheid van weleer worden gecombineerd met wereldwijde trends uit de hedendaagse gedigitaliseerde wereld.
“Omdat de wereld veel mondialer is geworden, hebben Zuid-Koreaanse mensen overal ter wereld trends kunnen spotten”, verklaart Jazzy Cho, tv-presentator, content creator en Miss Korea 2016. “Alles kwam als een soort mengelmoes samen en we konden de ideeën uit het westen of de hele wereld samenbrengen met het al aanwezige creatieve DNA van Zuid-Koreanen. Samen leidde dat tot deze geweldige, stijlvolle, trendy ‘K-mode’.”
“Vliegveldstijl is 공항 (gonghang) mode [oftewel vliegtuigmode],” zegt Cho. “Het stamt af van het moment waarop de pers reizende beroemdheden begroet of welkom zou heten. Het begon pas echt te groeien met de toenemende wereldwijde populariteit van K-pop, het internet en social media.” Cho vervolgt: “Foto’s van de populairste Zuid-Koreaanse sterren die aankomen of vertrekken, worden gedeeld op het internet. En als één stijl die ze droegen viraal gaat, wordt die stijl trend van het seizoen.”

De Sims heeft intensief samengewerkt met Cho om De Sims 4™ Incheon Style Kit tot leven te brengen, en zij heeft ervoor gezorgd dat we trouw bleven aan de trendy basis van K-mode. Cho, een Koreaans-Amerikaanse, is opgegroeid als competitieve studiodanser in Zuid-Californië. Ze vond de kostuums waarin ze optrad leuk, maar het moedigde haar ook aan om haar Koreaanse afkomst te verkennen.
“Ik was een van de eerste Koreaanse aanvoerders voor mijn dansteam op de middelbare school. Toen ik op een dag naar mijn team keek, was ik de enige Koreaans-Amerikaanse. Ik dacht: ‘Wauw, ik vertegenwoordig Koreaanse vrouwen’, zelfs al op zo’n jonge leeftijd. Het gaf me een gevoel van trots.”
Cho vroeg haar moeder of ze mee mocht doen aan een plaatselijke schoonheidswedstrijd, om nog meer te weten te komen over haar afkomst. “Ik wilde meer te weten komen over hoe ik mezelf als mooie Koreaanse vrouw kon presenteren en hoe ik dat kon ontwikkelen. De schoonheidswedstrijd was een springplank naar een baken van informatie over de Koreaanse cultuur.
Vlak nadat ze de Miss Korea USA 2016-schoonheidswedstrijd had gewonnen, reisde ze als onderdeel van de Miss Universe Korea-schoonheidswedstrijd door heel Zuid-Korea. Haar constante gereis van en naar Zuid-Korea opende haar ogen voor Seouls unieke stijl, vooral door de lens van Incheon Airport. “Incheon Mode is een soort catwalk voor beroemdheden voordat ze in of uit het vliegtuig stapten.” Bij het omschrijven van de type outfits die je dan ziet, zegt ze: “Als je op reis bent, moet je comfortabel zijn. Je zult reizigers niet in een rode loper-outfit zien, maar juist in comfortabele, stijlvolle kleding.”
Het De Sims 4 Incheon Style Kit is een volledige garderobe voor alle Sims, zodat ze zich voor elke gelegenheid kunnen kleden met zowel semi-formele als casual kledingstukken, van sneakers, sweatpants en hoodies tot aan gestructureerde looks als de lange damesjas, een van Cho’s favoriete stukken. “De lange damesjas is een kledingstuk dat normaliter door bekende beroemdheden wordt gedragen. Altijd stijlvol is een trendy buitenkledingstuk bovenop een lossere, maar toch aansluitende top en broek. Het gaat met name om comfort wat 공항 (gonghang) mode betreft. Comfort en stijl.”

“Met Kits creëert De Sims een meeslepende ervaring waar je mensen, plekken en ervaringen kunt ontdekken en onze spelers van over de hele wereld kunnen experimenteren met deze unieke minicollecties met samengestelde content”, zegt Sheila Judkins, Director of Global Brand Management, De Sims.
“We hebben veel onderzoek verricht om ervoor te zorgen dat de concepten overeenkomen met de trendy outfits in Seoul”, zegt Woori Bae, conceptuele vormgever voor De Sims. “We vonden het ook heel leuk om te refereren aan de nieuwste K-drama’s, online shops en alledaagse outfits van beroemdheden om inspiratie op te doen. Ik ben zo benieuwd hoe deze Kit tot leven komt, vooral de uitlopende broek en oversized items die meer stijlopties aan de game toevoegen dan ooit tevoren.”

Bij de uitleg waarom ze de Kit wilde laten focussen op de stijl van het vliegveld, zei Cho: “Ik vind het geweldig dat de Kit zich op Incheon Airport afspeelt, omdat dat een wereldwijde hub is. Hier beginnen mensen van over de hele wereld aan hun reis om meer te weten te komen over Zuid-Korea. Ik hoop dat iedereen even enthousiast is als ze de Kit zien. Als je het vliegveld binnenkomt, is de architectuur heel modern, het hele plafond bestaat uit ramen, veel zonlicht en vult je hart gewoon met warmte! Hopelijk hebben mensen uit alle lagen van de samenleving, waar dan ook ter wereld, een open en enthousiaste instelling en de energie om te verkennen hoe Koreaanse mode eruit ziet.”
De Sims™ 4 Incheon Style Kit is verkrijgbaar vanaf 5 oktober 2021 op pc en Mac via Origin™ en Steam®, PlayStation®5, PlayStation®4, Xbox Series X|S en Xbox One-systemen.